Doktori tanulmányok Doktori (PhD) védés éve: 2016 Tudományág: Nyelvpedagógia Disszertáció címe: Lexical repetition in academic discourse: A computer-aided study of the text-organizing role of repetition Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
Magyar-angol szakos okleveles általános iskolai tanár
1989
International House London
CELTA
1989
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: BTK Intézet: Anglisztika Intézet Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék Beosztás: egyetemi docens, tanszékvezető
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kar: BTK Nyelvtudományi Doktori Iskola Beosztás: óraadó, témavezető
Korábbi munkaadók:
Károli Gáspár Református Egyetem Kar: BTK Intézet: Anglisztika Intézet Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék Beosztás: egyetemi adjunktus
University of Southampton (Egyesült Királyság) Kar: Arts and Humanities Tanszék: Modern Nyelvek Tanszék Beosztás: tanár a Nemzetközi Programban 2013-tól nyaranként
Eötvös Loránd Tudományegyetem Kar: BTK Intézet: Angol-Amerikai Intézet Tanszék: Angol Alkalmazott Nyelvészet Tanszék Beosztás: óraadó (2011-2013)
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Kar: BTK Tanszék: Politológia Tanszék Beosztás: óraadó (2012, 2021)
Kutatási és oktatási szakterületek
A nyelvpedagógia területei: tanulás- és kutatásmódszertan, a távoktatás módszertana (e-learning, blended learning), a tananyagtervezés módszertana
Az alkalmazott nyelvészet területei, különösképpen: korpusznyelvészet, diskurzuselemzés, számítógéppel támogatott szövegértékelés, egyéni különbségek a nyelvtanulásban
A tudományos és üzleti íráskészség fejlesztése
Angol gazdasági, pénzügyi, turisztikai, pszichológiai, alkalmazott nyelvészeti szaknyelvek
Angol mint idegennyelv tanítása nemzetközi hallgatóknak (Előkészítő év, BA és MA szinten)
Tudományos angol tanítása nemzetközi hallgatóknak (BA és MA szinten)
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Fordításkutatás: Korpusznyelvészet, kontrasztivitás és koherencia a fordításoktatásban. KRE
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak
Funkció vagy tevékenység
2022
MA Alkalmazott nyelvészet specializáció kidolgozása
2022
doktori komplex vizsga bizottsági tag (ELTE BTK, nyelvpedagógia)
2022
doktori komplex vizsga vizsgáztató 2x (PPKE BTK, alkalmazott nyelvészet)
2020
doktori védés bizottsági tag (ELTE BTK, nyelvpedagógia)
2019
OTDK Humán Tudományi Szekció Angol Nyelvészet és Alkalmazott Nyelvészet -- zsűritag (döntő)
2018- 2022
Osztatlan tanári mesterképzés koordinátora (angol nyelv), órarend szerkesztő
2018
Idegennyelvi mérés és értékelés szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése (osztatlan tanári mesterképzés, KRE)
2018
Üzleti angol szaknyelvi szeminárium: új tantárgy kidolgozása és bevezetése (fordítói-szaknyelvi specializáció, KRE)
2012
Vállalkozások indítása és működtetése [English for Start-ups] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként)
2012
Üzleti turizmus [English for Business Tourism] (angol nyelvű interaktív előadás) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (ELTE, BA angol üzleti specializáció részeként)
2011
Turisztikai angol [English for Tourism] (szeminárium) új tantárgy kidolgozása és bevezetése (BA angol, ELTE)
1996
Üzleti angol közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő interaktív multimédia tankönyv, szótár (CD-ROM formában) és munkafüzet (társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.)
Nyelvtudás
Nyelv
Nyelvtudás szintje és fajtája
olasz
szakmai felsőfok
német
B1
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve
Kiadó intézmény
Elnyerés éve
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve
Betöltött funkció
EALTA (European Association of Language Testing and Assessment)
tag
EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing)
tag
ALTE (Association of Language Testers)
tag
EWCA (European Writing Centres Association)
tag
Magyar Tudományos Akadémia
köztestületi tag
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak
Intézmény
Tevékenység
Doktori témavezetések
Doktori hallgató neve, intézmény
Kutatási téma / Disszertáció címe
Védés éve
Rohqim Al Ikhwan Fadqur, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola
ESP/EMI in Indonesian HE
Victor Achuodho Omondi, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola
2022 : Györke Ágnes (Szerk.); Adorján Mária (Szerk.); Bojti Zsolt (Szerk.); Dobó Levente (Szerk.); Zsámán Jetta (Szerk.) - 15th Biennial HUSSE Conference Abstracts Károli Gáspár Református Egyetem Anglisztika Intézet - Budapest, Magyarország ISBN: 9786155961762
2020 : Kovács Tímea (Szerk.); Adorján Mária (Szerk.) - Korpusznyelvészet és nyelvi közvetítés Károli Gáspár Református Egyetem - Budapest, Magyarország ISBN: 9789634147381
Folyóiratcikkek
2022 : Adorján Mária - A nyelvtanulói autonómia elősegítése korpusznyelvészeti eszközökkel tükrözött osztálytermi környezetben
2019 : Adorján Mária - A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében
1996. Üzleti angol 1-2: kulcs az üzleti élethez. (Közép- és felsőfokú nyelvvizsgára felkészítő multimédia CD-ROM és munkafüzet). Társszerző: Sean Murphy, kiadó: Profi Média Kft.
Nyilvános megjelenések
2022. A nyelvtanulói autonómia elősegítése korpusznyelvészeti eszközökkel tükrözött osztálytermi környezetben. XIII. Nemzetközi Tudományos Konferencia. 2022. szeptember 12-13. Selye János Egyetem, Komárno, Szlovákai
2021. What makes formative feedback on academic writing effective: Pragmatic and lexical explorations. ResLing Socially Responsible Linguistics - Applied Linguistics International Conference. ELTE. Online. 2021. november 18-19.
2021. Tesztelés Moodle-ben: jógyakorlatok. MoodleMoot2021 Konferencia. Online. 2021. június 25.
2021. Anaforikus főnévi szerkezetek angol nyelven írt érvelő esszékben. Nyelvek, nyelvváltozatok, következmények, XXVIII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. Pannon Egyetem. Online. 2021. április 19-20.
2020. Self-assessment of academic writing in an online learning environment. SZOKOE Konferencia: Digitalizáció újraöltve: szaknyelvoktatás és -kutatás változó környezetben. 2020. november 13. (online)
2020. Focus on Corpus-based EdTech: Experienced English Teachers Reshaping their Pedagogical Skill Set. Conference on Theory and Practice in Lifelong Learning Experiences. Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe. Grosspetersdorf, Austria (online). 2020. május 9-10.
2020. Introducing Corpus Linguistic Tools to EFL Undergraduates and Trainee Teachers. eLearning Symposium 2020: Education 4.0 Revolution: Transformative Approaches to Language Teaching and Learning, Assessment and Campus Design. University of Southampton: Southampton, UK. 2020. január 24.
2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 2019. június 26.
2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. KRE-MTA: Budapest, 2019. május 23-24
2019. Automatizált esszé-értékelés a gyakorlatban: lehetőségek és korlátok. Nyelv, kultúra, identitás. Alkalmazott nyelvészeti kutatások a 21. századi információs térben, XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus. KRE BTK. Budapest 2019. április 15-16.
2019. A Possible Reason for Exam Underachievement: Between and Within Group Vocabulary Size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon Egyetem: Veszprém. 2019. január 31.
2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 2019. január 22.
2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20.
2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.
2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.
2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.
2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK.
Mária Adorján
Title: PhD Gender: female Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Doctoral Studies Year of Doctoral Defence (PhD): 2016 Discipline: Language Pedagogy Title of Thesis: Lexical Repetition in Academic Discourse: A Computer-aided Study of the Text-organizing Role of Repetition Issuing Institution: Eötvös Loránd University
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 2010 Discipline(s): Teacher of English Language and Culture Issuing Institution: Károli Gáspár University of the Reformed Church
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Eötvös Loránd University
Teacher of English and Hungarian
International House London
CELTA
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church Faculty: Faculty of Humanities and Social Sciences Institute of English Studies Department of English Linguistics Current Position(s): Associate Professor
Pázmány Péter Catholic University Doctoral School of Linguistics Current Position(s): Lecturer, thesis supervisor
Previous Employer: Univesity of Southampton, UK Previous Position Held: Pre-Sessional Teacher of Academic Reading and Writing
Previous Employer: Eötvös Loránd Univesity, Hungary Previous Position Held: Lecturer
Previous Employer: Pázmány Péter Catholic University, Hungary Previous Position Held: Lecturer
Areas of Research and Teaching
Membership in Research Groups and Projects
EALTA (European Association of Language Testing and Assessment)
EATAW (European Association for the Teaching of Academic Writing)
ALTE (Association of Language Testers)
EWCA (European Writing Centres Association)
Educational Functions, Curriculum Development and Other Teaching-Related Activities
Period
Function or Activity
2022
Doctoral complex exam committee member, Language Pedagogy ELTE
2022 : Györke Ágnes (eds.); Adorján Mária (eds.); Bojti Zsolt (eds.); Dobó Levente (eds.); Zsámán Jetta (eds.) - 15th Biennial HUSSE Conference Abstracts Károli Gáspár Református Egyetem Anglisztika Intézet - Budapest, Magyarország ISBN: 9786155961762
2020 : Kovács Tímea (eds.); Adorján Mária (eds.) - Korpusznyelvészet és nyelvi közvetítés Károli Gáspár Református Egyetem - Budapest, Magyarország ISBN: 9789634147381
Journal articles
2022 : Adorján Mária - A nyelvtanulói autonómia elősegítése korpusznyelvészeti eszközökkel tükrözött osztálytermi környezetben
2019 : Adorján Mária - A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében
2019. Syntactic knowledge of Chinese as a third language: Is the first or the second language activated? In: Kubinyi Kata; Nagy Judit; Tamm Anne; Tóth Gabriella (szerk.) In Memoriam of Anne Vainikka: Conference contributions. Konferencia helye, ideje:: Budapest, Magyarország 2019.11.22. - 2019.11.23. (Károli Gáspár Református Egyetem) Budapest: Károli Gáspár Református Egyetem Néderlandisztika Tanszék, pp 11-20.
2019. (in print). Automated essay scoring: design, basic features, potential and limitations. 27th Hungarian Congress of Applied Linguistics. Language, Culture, Identity. Research in Applied Linguistics in the information space of the 21st century. KRE: Budapest.
Academic and public Appearances (Live and Electronic)
2020. Self-assessment of academic writing in an online learning environment. SZOKOE Konferencia: Digitalizáció újraöltve: szaknyelvoktatás és -kutatás változó környezetben. 2020. november 13. (online)
2020. Focus on Corpus-based EdTech: Experienced English Teachers Reshaping their Pedagogical Skill Set. Conference on Theory and Practice in Lifelong Learning Experiences. Sozial und Wirtschafts Forschungsgruppe. Grosspetersdorf, Austria (online). 9-10 May.
2020. Introducing Corpus Linguistic Tools to EFL Undergraduates and Trainee Teachers. eLearning Symposium 2020: Education 4.0 Revolution: Transformative Approaches to Language Teaching and Learning, Assessment and Campus Design. University of Southampton: Southampton, UK. 24 January.
2019. English Medium Instruction in Secondary Schools: Teaching, Assessment and the Socio-political Context. EMI 2019 Symposium. University of Oxford, Department of Education: Oxford, UK. 26 June.
2019. Exploring (Im)materiality in the Post-Digital Era: Reflections on a UK Student Exhibition. Arts and the City International Conference. Károli Gáspár University & the Hungarian Academy of Sciences: Budapest, 23-24 May.
2019. Automated Essay Scoring: Design, Basic Features, Potential and Limitations. 27th Hungarian Congress of Applied Linguistics. Language, Culture, Identity. Research in Applied Linguistics in the Information Space of the 21st Century. KRE: Budapest. 15-16 April.
2019. A Possible Reason for Exam Underachievement: Between and Within Group Vocabulary Size. 14th Biennal HUSSE Conference. Pannon University: Veszprém. 31 January.
2019. A turizmus szaknyelv tanterv-előkészítő igényfelmérése és a kitűzött célok megvalósulásának összehasonlítása anglisztika alapszakos hallgatók esetében. VII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo. 22 January. (Pre-curriculum ESP needs analysis; post-course satisfaction survey)
2018. Modern társadalmi és gazdasági kihívások kínai egyetemi hallgatók szemszögéből. VI. IRI Társadalomtudományi Nemzetközi Konferencia. Stúrovo. 2018 június 20. (Social and economic challenges -- Chinese MSc Students' viewpoints)
2012. Tourism English: 21st Century Content with 21st Century Technology. 22nd IATEFL-H Conference. Eger. 2012. október 5.
2012. Irish Self-Representation in Tourism. Representations of Ireland International Conference. Budapest. KRE. 2012. augusztus 31.
2012. A New Tourism ESP Blended Learning Course at ELTE. Neveléstudományi Egyesület Nemzetközi Konferenciája. Miskolc. 2012 június 14.
2012. Turisztikai angol tanítása az ELTE-n. Konferencia: 125 éves a budapesti angol szak. Budapest. ELTE BTK. (Tourism English at Eötvös University)
Academic Journal Articles
2019. 'Kovács Tímea: Code-switching and Optimality'. Book review. MODERN NYELVOKTATÁS. XXV : 2 pp. 156-159.