Cím: PhD Nem: nő Születési hely: Budapest Email-cím(ek):Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Hivatali telefonszám: 872-1707
Doktori tanulmányok Doktori (PhD) védés éve: 2011 Tudományág: Neveléstudomány Disszertáció címe: Tanárjelöltek felkészítése az önálló tanulási képesség fejlesztésére Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
MA-tanulmányok MA-fokozat megszerzésének éve: 1991 Tudományág(ak): angol nyelv és irodalom (tanárszak) Oklevelet kiállító intézmény: ELTE
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény
Képesítés
Év
Exeter University, Anglia
Master of Education in Teacher Education for TEFL
1996
ELTE
Emelt szintű érettségi vizsgáztató (angol nyelv)
2006
ELTE
Mentortréner
2002
Euroexam International
Akkreditált nyelvvizsgáztató
2003
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Intézet: Anglisztika Intézet, Tanárképző Központ Tanszék: Angol Nyelvészeti Tanszék, Szakmódszertani Csoport Beosztás: egyetemi docens
Korábbi munkaadó: Eszterházy Károly Egyetem, Eger. Beosztás: főiskolai adjunktus
Egyéb korábbi munkaadó: ELTE-CETT (ELTE BTK Angol Tanárképző Központ) Beosztás: tanársegéd, nyelvtanár
Szent László Gimnázium, Budapest. Angol nyelvtanár.
Kutatási és oktatási szakterületek Tanárképzés; Nyelvtanítás módszertana; Reflektív gondolkodás; Mentorképzés
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel Tanárképző Központ kutatócsoportja: 'Innovációk a pedagógusképzésben és a köznevelésben'
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak
Funkció vagy tevékenység
2014-
Órarend készítő koordinátor (Tanárképző Központ-Anglisztika Intézet között)
2012-
Angol Komplex Nyelvi vizsga felelős
2017-
Szakmódszertani Csoport vezető
2017-
Tanítási gyakorlatok szakmai felelős
2017-
MONYE Szerkesztőbizottsági tag, Interjú rovat vezetője
Nyelvtudás
Nyelv
Nyelvtudás szintje és fajtája
angol
C2
szlovén
B2
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve
Betöltött funkció
MTA Didaktikai Albizottság
tag
IATEFL - Angoltanárok Nemzetközi Egyesülete
tag
HUSSE
tag
Tanárképzők Szövetsége, Mentor szakosztály
tag
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak
Intézmény
Tevékenység
2016 nov.
Jan Kochanowky Egyetem, Kielce, Lengyelország
Erasmus Staff Mobility, vendégoktatás
2018 nov.
Keimyung University, Daegu, Dél-Korea
Erasmus+ Staff Mobility, vendégoktatás
Doktori témavezetések
2020-2024 PPKE Nyelvtudományi Doktori Iskola - Hanae Ezzaouya
Opponencia doktori védéseken
2020. 07.02. - Kaplár-Kodácsy Kinga: The Role of Adult Learning Processes
in the Practice of Mentoring Novice Teachers Pre- defence - Külső opponens
Független idézők összesen: 6 Tudományos közlemények összesen:
13
Könyvek
2019 : Dringó-Horváth Ida ; Fischer Andrea - Tanárjelölti kézikönyv Patrocinium Kiadó - Budapest, Magyarország
2009 : Fischer Andrea - A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára Tempus Közalapítvány - Budapest, Magyarország
Folyóiratcikkek
2023 : Fischer Andrea - A fordítás kutatása kimeríthetetlen ihletforrás Fischer Andrea interjúja Klaudy Kingával.
MODERN NYELVOKTATÁS29 (1-2.) pp. 155-159. , 5 p. (2023)
2023 : Fischer Andrea ; Fűzi Beatrix ; Majzikné Lichtenberger Krisztina ; Simon Gabriella - Establishing a multi-dimensional model of personal support in effective mentoring
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION(2023)
2021 : Fischer Andrea - "Egyes szám, kettes szám, többes szám..." Interjú Mladen Pavičić szlovén lektorral
MODERN NYELVOKTATÁS27 : 1-2 pp. 124-129. , 6 p. (2021)
2017 : Fischer Andrea - Péter Medgyes: The Non-native Teacher. Updated edition with new material.
MODERN NYELVOKTATÁS23 : 4 pp. 85-86. , 2 p. (2017)
2014 : Fischer Andrea - Illés Éva – Rády Annamária: Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára (Speaking tasks for English intermediate language exams)
MODERN NYELVOKTATÁS2014 : 1-2 pp. 103-104. , 2 p. (2014)
2009 : Bodoczky Caroline ; Enyedi Ágnes ; Fischer Andrea ; Sillár Barbara ; Szesztay Margit ; Uwe Pohl - Portrait of a Professional Community in Hungary
HUMANISING LANGUAGE TEACHING11 : 4 pp. 1-3. , 3 p. (2009)
2001 : Fischer Andrea - Nyelvi ötlettár
TÁMPONT (A MENTOR: OKTATÁSI EGÉSZSÉG- ÉS ÉLETMÓDMAGAZIN MELLÉKLETE)3 : 3 pp. 4-5. , 2 p. (2001)
2001 : Fischer Andrea - Opportunities not to miss
NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY8 : 2 pp. 15-18. , 4 p. (2001)
1995 : Fischer Andrea ; Csomay Enikő ; Dörnyei Zoltán - Strategic Competence and Language Teaching The Teachability of Communication Strategies
STUDIES IN ENGLISH AND AMERICAN7 : 1 pp. 207-212. , 6 p. (1995)
Könyvrészletek
2020 : Majzikné Lichtenberger Krisztina ; Fischer Andrea - A reflexiót segítő mentori kommunikáció.
A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben. Kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára. Bologna füzetek 2. (Társszerző: Halász Gábor) 2009.
Tanulás a tanárképzésben: a tanulóként szerzett élményektől a tanári filozófiáig. In: Százarcú pedagógia (szerk. Torgyik Judit) International Research Institute, Komarno 2015. p.383-391.
A mentorszerep értelmezése és értékelése. In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.)Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben. Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó, (2017) pp. 20-34. , 14 p (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
A reflektív kompetencia fejlesztésének jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen. In: BukorJózsef; Strédl, Terézia; Nagy, Melinda; Vass, Vilmos; Orsovics, Yvette; Dobay, Beáta (szerk.)"Érték, minőség és versenyképesség - a 21. század kihívásai" Nemzetközi Tudományos Konferencia tanulmánykötete: Pedagógiai szekciók. Révkomárom, Szlovákia : Selye János Egyetem, (2017) pp. 123-139. , 17 p. (Társszerző: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció. In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában. Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea: A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Recenziók
Nyelvi ötlettár. In: Támpont. A Mentor Oktatási Magazin melléklete.3:3pp. 4-5. (2001)
Opportunities - not to miss. In: Novelty - A journal of English Language Teaching and cultural Studies in Hingary.8:2.pp. 15-18. (2001)
I. Mentorkonferencia. 'Óratervezés elméletben és gyakorlatban'. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2014. október 10.
II. Mentorkonferencia. Reflexió és Portfólió. Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar. 2015. október 16. III. Mentorkonferencia. Mentori Kommunikáció. KRE-BTK. 2017. október 9.
IV. Mentorkonferencia. A mentori munka erőforrásai. KRE- BTK. 2019. április 5.
V. Mentorkonferencia. A mentori jól-lét kérdései. KRE BTK 2020. augusztus 27.
Nyilvános megjelenések
Tanárjelölt hallgatók tanulási sajátosságainak vizsgálata.. IV. Országos Neveléstudományi Konferencia. MTA, Budapest. 2004. november 3-5.
A feltételezett tanulási kudarc és a tanulási stratégiák dominanciája közötti összefüggés a felsőoktatásban. (Társelőadó: Ollé János) V. Kiss Árpád konferencia, Debrecen, 2007. szeptember 28-29.
Facilitating Learning. IATEFL-Slovenia Konferencia. Topolsica, Szlovénia, 2008. március 22-25.
All CETT and Done? Establishing a Professional Community. (Társelőadók:Pohl, U., Enyedi, A, Bodoczky, C, Révész, J. Szesztay, M, Sillár, B.) IATEFL Hungary Konferencia, Balatonfüred. 2008. október 3-5.
Reflections on Developing Reflective Competence. HUSSE Konferencia. Budapest. 2013. január 22-24.
How to Develop Reflective Competence? Linguistics Beyond and Within Konferencia. Lublin, Lengyelország. 2013. november 3.
Bilingual Education in Hungary: A Short History and the Status Quo. Bilingualism - One Goal, Many Ways. Swietokryzyskie Konferencia. Kielce, Lengyelország. 2014. november 6.
A reflektív kompetencia fejlesztése. III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Komárno, Szlovákia. 2015. január 12-14.
Motivation Revisited. Workshop. IATEFL-Slovenia. Terme Topolsica, 2015. március 6.
Something Old, Something New: Myths, Methods and Motivation. Plenáris előadás az IATEFL Hungary Konferencián. Budapest. 2015. okóber 9.
'Lépőkövek a mindennapokra'. Plenáris előadás a Globus Nyelviskola Vállalati Nyelvoktatás Konferenciáján. Budapest. 2015. november 7.
A mentorszerep értelmezése és értékelése. Tudós tanárok, tanár tudósok: Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése konferencia. ELTE. 2016. november 8-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Reflective Competence and Mentoring. International Conference, Gediz University, Izmir, Törökország. 2017. június 10.
The Role of Feedback in Developing Reflective Thinking. 9th International Conference on Theory and Practice in Education, Budapest. 26-27 November 2017.
A reflexiót segítő mentori kommunikáció. XII. Tudatosság a Kommunikációban. Szakmai-módszertani konferencia. Eger. 2019. május 11. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen. VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia. Stúrovo, Szlovákia, 2020. január 7-9. (Társelőadó: Majzikné Lichtenberger Krisztina)
Andrea Fischer
Title: PhD Gender: F Year of Birth: 1968 Place of Birth (Country): Hungary Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Office Phone Number: +36-1-872-1707
Doctoral Studies Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2011 Discipline: Education Title of Thesis: Preparing Teacher Trainees for Developing Learner Training Issuing Institution: ELTE University, Budapest
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 1991 Discipline(s): MA in Teaching English Issuing Institution: ELTE University, Budapest
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Year of Obtaining the Qualification
Exeter University, UK
MEd in Teacher Education
1996
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary Faculty: Faculty of Humanities Institute: Teacher Training Centre and Institute of English Studies Department: Dept. of English Linguistics, Methodology Team Current Position(s): Associate Professor, Teacher Trainer
Previous Employer: Eszterházy College, Eger Previous Position Held: Senior lecturer
Other Previous Employers: ELTE CETT (Centre for English Teacher Training Other Previous Positions Held: Assistant lecturer, Language Instructor
Areas of Research and Teaching
Teacher Training, Reflective Practice, Mentor Training
Membership in Research Groups and Projects
Educational Functions, Curriculum Development and Other Teaching-Related Activities
Period
Function or Activity
2017-
Head of Methodology
Language Skills
Language
Level and Kind of Proficiency
English
C2
Slovene
B2
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction
Issuing Institution
Year of Issuing
Membership in Academic Societies
Name of Organization
Function (if any)
IATEFL- Hungary
member
HUSSE
member
Association of Teacher Trainers (TKSZ)
member
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign Institutions
Number of independent citations : 6 Number of scientific publications:
13
Books
2019 : Dringó-Horváth Ida ; Fischer Andrea - Tanárjelölti kézikönyv Patrocinium Kiadó - Budapest, Magyarország
2009 : Fischer Andrea - A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben kutatási beszámoló a Tempus Közalapítvány számára Tempus Közalapítvány - Budapest, Magyarország
Journal articles
2023 : Fischer Andrea - A fordítás kutatása kimeríthetetlen ihletforrás Fischer Andrea interjúja Klaudy Kingával.
MODERN NYELVOKTATÁS29 (1-2.) pp. 155-159. , 5 p. (2023)
2023 : Fischer Andrea ; Fűzi Beatrix ; Majzikné Lichtenberger Krisztina ; Simon Gabriella - Establishing a multi-dimensional model of personal support in effective mentoring
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION(2023)
2021 : Fischer Andrea - "Egyes szám, kettes szám, többes szám..." Interjú Mladen Pavičić szlovén lektorral
MODERN NYELVOKTATÁS27 : 1-2 pp. 124-129. , 6 p. (2021)
2017 : Fischer Andrea - Péter Medgyes: The Non-native Teacher. Updated edition with new material.
MODERN NYELVOKTATÁS23 : 4 pp. 85-86. , 2 p. (2017)
2014 : Fischer Andrea - Illés Éva – Rády Annamária: Szóbeli feladatok angol középfokú nyelvvizsgára (Speaking tasks for English intermediate language exams)
MODERN NYELVOKTATÁS2014 : 1-2 pp. 103-104. , 2 p. (2014)
2009 : Bodoczky Caroline ; Enyedi Ágnes ; Fischer Andrea ; Sillár Barbara ; Szesztay Margit ; Uwe Pohl - Portrait of a Professional Community in Hungary
HUMANISING LANGUAGE TEACHING11 : 4 pp. 1-3. , 3 p. (2009)
2001 : Fischer Andrea - Nyelvi ötlettár
TÁMPONT (A MENTOR: OKTATÁSI EGÉSZSÉG- ÉS ÉLETMÓDMAGAZIN MELLÉKLETE)3 : 3 pp. 4-5. , 2 p. (2001)
2001 : Fischer Andrea - Opportunities not to miss
NOVELTY - A JOURNAL OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING AND CULTURAL STUDIES IN HUNGARY8 : 2 pp. 15-18. , 4 p. (2001)
1995 : Fischer Andrea ; Csomay Enikő ; Dörnyei Zoltán - Strategic Competence and Language Teaching The Teachability of Communication Strategies
STUDIES IN ENGLISH AND AMERICAN7 : 1 pp. 207-212. , 6 p. (1995)
Book chapters
2020 : Majzikné Lichtenberger Krisztina ; Fischer Andrea - A reflexiót segítő mentori kommunikáció.