Cím: PhD Nem: nő Születési hely: Magyarország Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Hivatali telefonszám: -
Doktori tanulmányok Doktori (PhD) védés éve: 2006 Tudományág: Bölcsészettudomány, Pszichológia Disszertáció címe: A képzeletjátékok indukálta intrapszichés folyamatok személyiségfejlesztő hatása az óvodáskorban Oklevelet kiállító intézmény: Debreceni Egyetem Doktori (PhD) védés éve: 1996
Tudományág: Bölcsészettudomány, Pszichológia Disszertáció címe: Megküzdési stratégiák kidolgozása a kognitív sturturájukban sérült óvodáskorú gyermekeknél Oklevelet kiállító intézmény: ELTE, Budapest
Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
oligofrén-tiflopedagógiai szakor tanár
1982
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Intézet: Pszichológiai Intézet Tanszék: Fejlődés- és Neveléslélektani Tanszék Beosztás: egyetemi docens
Jelenlegi munkaadó: Semmelweis Egyetem Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Újbudai Nevelési Tanácsadó Beosztás: pedagógiai szakpszichológus
Korábbi munkaadó: XI. ker. Logopédiai Intézet Beosztás: gyógypedagógus-pszichológus
Korábbi munkaadó: Nyugat-magyarországi Egyetem Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Magyar Iparművészeti Egyetem (később:MOME) Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola Beosztás: főiskolai adjunktus
Kutatási és oktatási szakterületek
Oktatási tapasztalatok, szakterületek: Fejlődéslélektan, Személyiséglélektan, Szociálpszichológia, Neveléslélektan, Tanulási zavarral küszködők diagnosztikája és terápiája
Kutatási területek/témák:
1. A születésemlékek óvodáskori feldolgozása
2. Az anamnesztikus adatok előrejelző funkciója óvodás- és kisiskolás korban 3. Az intrauterin ikervesztésből származó érzelmi, magatartásbeli, szociális jelenségek diagnosztikája, terápiája 4. A szocioemocionális pedagógiai terápia hatásmechanizmusai (a módszer további bővítésének lehetőségei) 5. A tüdőtranszplantáción átesett fiatal betegek megküzdési stratégiáiáinak sajátosságai
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
A prenatális élményfeldolgozás a gyermekkorban projekt; „alkotó tag”
Az anamnézis előrejelző funckiója (egyéni kutatás)
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak
Funkció vagy tevékenység
2004-2007
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Pszichológia-pedagógia szakos tanári gyakorlat vezetése
1998-2007
Magyar Iparművészeti Egyetem, Vizuális tesztek - tesztregiszter
6. Gőbel Orsolya (2012): Varázsjátékok VI. Tanulni, örülni, szeretni. Stresszcsökkentő, önértéknövelő, tanulást és integrációt elősegítő fantáziajátékok iskolások számára. Harmattan Kiadó. 120 oldal
7. Gőbel Orsolya (2012): „Csupa szépeket tudok varázsolni…” A Szocioemoionális Pedagógiai Terápia elméleti háttere és módszertana. L’Harmattan kiadó, Budapest;200 oldal
Könyvfejezetek
1. Gőbel Orsolya: Segítségnyújtás az óvodában a pszichológus szemszögéből. In:(Horányi Györgyné, Ormai Vera szerk.): Nevelési Tanácsadó Műhely, (Budapest): Fővárosi Pedagógiai Intézet,1991. 24-30.
2. Gőbel O., Bienerth A., Lőrincz E.(1992): Új, segítő hálózat kialakulóban: óvodapszichológu-sok Csepelen. In: Módszertani Gyűjtemények, Egészségnevelés-mentálhigiéné, Budapest.
3. Gőbel Orsolya (2006): A szocioemocionális pedagógiai terápia elmélete és gyakorlata. In: M.Tamás Márta (szerk).: Integráció és inklúzió. Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Trefort Kiadó, Budapest, 152-167.
4. Gőbel Orsolya (2007) Ki varázsolja el a virágokat? Szocioemocionális pedagógiai terápia. In: Csendes K. (szerk.): Kisgyermekek, nagy problémák. Raabe Kiadó, Budapest. Kiegészítő kötet, 2007 október, (18/A), 1- 35.
5. Gőbel Orsolya (2010) Az anamnesztikus adatok életre keltése. A születésélmények meghatározó szerepe a beszédfejlődésben. In: A pedagógus elhivatottsága a változó közoktatásban. XV. Logopédiai és Pedagógiai napokon elhangzott előadások. "Fogjuk a kezed" Egyesület Sopron. 39-46.
5. Gőbel Orsolya (2011): A sémák szorításából a mandalák világa felé. Raabe Kiadó, Budapest; 2011 májusi kötet
6. Gőbel Orsolya (2013): Hogyan formáljuk a magatartás-zavaros gyerekek attitűdjét? A szocioemocionális pedagógiai terápiáról (SZPT). Raabe Kiadó, Budapest
6. Gőbel Orsolya (2013): A földön és az égben élő ikertestvérek találkozása óvodáskorban. In: Angster, Mária: Ikertörténetek. Budapest, Magyarország : Ursus Libris. pp. 322-327.
7. Gőbel Orsolya (2016): Gyermeki tudás az isteni világról az intuitív-projektív hit szakaszában. In: Sepsi E.,Lovász I.,Kiss G., Faludy J. (szerk.): Vallás és művészet. Harmattan Kiadó, Budapest.13-30.
8. Gőbel Orsolya (2019): A prenatális és perinatális emlékek megjelenése, a korai sérülések, traumák feldolgozási lehetőségei óvodáskorban In: Varga, Katalin; Andrek, Andrea; Molnár, Judit Eszter (szerk.) A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében Budapest, Magyarország : Medicina Könyvkiadó, 527 p.
Cikkek tudományos folyóiratokban
1. Gőbel Orsolya: "Várjatok engem is!" A fogadás és elengedés fontossága az óvodában. Fejlesztő Pedagógia, 1992; (3-4):74-75.
2. Gőbel Orsolya: "Sikítok, ha azt mondják: Kedves Anyuka!" A megszólítás fontossága. Fejlesztő Pedagógia, 1993; (3): 30.
3. Gőbel Orsolya: A csoportszoba és a gyermekek. Fejlesztő Pedagógia szakfolyóirat, 2011, 22.évf. 4. szám; 53-55.
4. Gőbel Orsolya: A sajátos nevelési helyzetet teremtő Varázsjátékok. Fejlesztő Pedagógia szakfolyóirat, 2011, 22. évf. 5-6. szám; 25-30.
5. Gőbel Orsolya: "A levegő varázsa". Óvónők Lapja, 2014-2015/13.2-5.
Konferenciaközlemények
1. Gőbel Orsolya: Magyar Pszichológiai Társaság XVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. 2006. május 25-27, Budapest, Absztrakt – kötet 445p., p.374-375
2. Gőbel Orsolya: A lélekben megteremtett tér; a Szocioemocionális Pedagógiai Terápia a gyakorlatban. Hatékony tudomány – pedagógiai kultúra – sikeres iskola. VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. 2008. november 13-15. Absztrakt kötet: 347.p., p.108
3. Gőbel Orsolya: Élettörténet átírás - a Szocioemocionális pedagógiai terápia (SZPT) folyamatában, óvodás korban. Magyar Pszichológiai Társaság XVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése. 2008. május 22-24, Nyíregyháza. Absztrakt – kötet 340p.; p.65-66.
4. Mayer József, Achs Károly, Csillag Ferenc, Gőbel Orsolya, Rucska Andrea, Simon Márta: Agresszió és nevelés. „Az oktatás közügy”. VII. Nevelésügyi Kongresszus. Budapest, 2008.augusztus 25-28. Absztrakt kötet: 197p; p.185.
5. Gőbel Orsolya: A lélekformálódás művészi útjai „Áramlásban”. II. Művészetterápiás Konferencia, Budapest, 2009.április 24/25 Absztrakt kötet
6. Gőbel Orsolya: Az elvesztett ikertestvér jelenléte. Versenyképesség: versengés és összefogás a pszichoterápiák és tanácsadások világában. A Pszichoterápia folyóirat ötödik, jubileumi konferenciája. 2009. május 8-9. A Pszichoterápia szakfolyóirat különszáma. Mentalport Pszichoanalitikus Oktató, Tanácsadó és Pszichoterápiás Kft. Absztrakt kötet: 60p.; p.36-37.
7. Gőbel Orsolya: A magzati sérülések feldolgozása gyermekkorban. Magyar Hipnózisegyesület XXI. Találkozója, „Transzgenerációs hatások és megjelenésük a hipnoterápiában”. Dobogókő, 2010. május 7-9. Absztrakt kötet: 24p. ; p.10.
8. Gőbel Orsolya: A lélek méregtelenítse szimbólumokkal. „Áramlásban”. III. Művészetterápiás Konferencia, Budapest; 2010.november 5-7. Absztrakt kötet 40p.; p.18-19.
9. Andrek Andrea, Gőbel Orsolya, Molnár Judit Eszter, Orosz Katalin: Születés, mint tapasztalat? (műhely) A perinatális pszichológia tudományos eredményei es a pszichoterápiás tapasztalatok. Moderátor: Császár Ajna. III. Országos Gyermekpszichoterápiás konferencia. „Együtt és külön”; 2010. november 19-20. Absztrakt kötet 31p; p.21.
10. Gőbel Orsolya: Intrauterin ikervesztés az autisztikus tünetek hátterében. A Magyar Pszichológiai Társaság XX. Jubileumi Nagygyűlése, 2011. Május 25-27. Budapest. Absztrakt kötet: p.145 (246pp)
11. Gőbel Orsolya: Kapcsolat az elvesztett ikertestvérrel. A Magyar Pszichológiai Társaság XXII. Nagygyűlése, 2013. június 5-7. Kivonatkötet, pp 213-201 (359pp)
12. Gőbel Orsolya: "Üresen maradt egy hely mellettem". Generációs hiátus (intrauterin ikervesztés) a gyermekek megéléseiben. "Ki vigasztalja meg a gyermekeket?" A Napfogyatkozás Egyesület V. Konferenciája a gyermekek gyászáról. 2013. október 25. Konferenciakiadvány, p.9
13. Gőbel Orsolya: A Varázsjátékok szimbólumai mint a gyógyulás katalizátorai. "Trauma és gyógyítás művészetterápiával" Áramlásban IV. Művészetterápiás Konferencia. 2014.november 7-9. Konferenciakiadvány
14. Gőbel Orsolya: Együtt fogantunk, együtt vagyunk. A természetes és a mesterséges fogantatás a gyermekek szemszögéből. MPPPOT Konferencia, Absztrakt-kötet. 2015. március 20-21.
Egyéb, tudományos ismeretterjesztő megjelent és internetes cikkek
1. Gőbel Orsolya: Tényleg nem érti? A szavak felelőssége. Figyelj Rám! Magyar Óvodapedagógiai Egyesület lapja, Csepel, 1993; 2 (1-2): 11-12.
2. Gőbel Orsolya: Még harcolnak. A nyílt vagy rejtett agresszió megjelenésének lehetséges okai az óvodai csoportban. Vigyázz rám! Magyar Óvodapedagógiai Egyesület szaklapja, 1993;2 (1-2):13
3. Gőbel Orsolya: Az érintés. Lurkóvilág. Óvodai Magazin, 2007;1(1) 6.
31. Gőbel Orsolya: Elveszve? Lurkóvilág. Óvodák és szülők magazinja
32. Osztályfőnökök Országos Egyesülete: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=604
Gőbel Orsolya (2009): Elveszettek?
33. Gőbel, Orsolya: Érzékenyek, sérülékenyek, magányosak. Hogyan szeretnék, ha szeretnénk őket? („ÉN IS SEGÍTSÉGRE SZORULOK!” A magatartási zavarokkal küzdő gyermekek iránti kiemelt figyelem, hátrányaiknak csökkentése című konferencia DVD anyaga, 2017)
RTL Klub: XXI. Század. Ami a gyermekrajzokból kiolvasható (riporter: Velti László): 2006.05.31.
Rádió: MR1. Kossuth Rádió: Vendég a háznál: 2009. szeptember 9. és 2009.október (17) 26.
ZöldTúra Zokni-bérlet A Millenárison. Házigazda: a Gondolkodj Egészségesen! Program. 2009-2010
MTV Nappali: Az óvodai beilleszkedés. 2010. szeptember 22. (Riporter: Demény Rózsa)
MTV Nappali: 2012.december
Magyar Rádió, Kossuth Rádió: Vendég a háznál: Intrauterin ikervesztés. 2014.01.15. és 2014.08.21.
Mária Rádió: Intrauterin emlékek, 2014.01.30.
Vendég a Háznál: 2016.12.24.
Duna TV, Családbarát 2017.03.06.
Orsolya Gőbel
Title: PhD Gender: F Place of Birth (Country): Hungary Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Office Phone Number: -
Doctoral Studies Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2006 Discipline: Psychology Title of Thesis: Personality Developing Impact of Intrapsychic Processes Triggered by Fantasy Games at the Pre-school Age Issuing Institution: University of Debrecen
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 1990 Discipline(s): Psychology Issuing Institution: ELTE, Budapest
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Year of Obtaining the Qualification
Eotvos Lorand Science University, Faculty of Arts
Pedagogical psychology
1993
Barczi Gusztav Special Education Teacher Training College
Oligophrenic-tiflopedagogical teacher
1982
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary Faculty: Faculty of Humanities Institute: Institute of Psychology Department: Department of Developmental and Educational Psychology Current Position(s): University Adjunct Professor
Current Employer: Semmelweis University Current Position Held: University Adjunct Professor
Previous Employer: Ujbuda Educational Consulting Previous Position Held: pedagogical psychologist
Previous Employer: 11th district Logopedic Institute Previous Position Held: educational psychologist
Previous Employer: West-Hungarian University Previous Position Held: University Adjunct Professor
Previous Employer: Hungarian Fine Arts University (today: MOME) Previous Position Held: University Adjunct Professor
Previous Employer: Zsámbék Catholic Teacher Training College Previous Position Held: College Adjunct Professor
Other Previous Employers: Other Previous Positions Held:
Areas of Research and Teaching
Teaching experience, areas: Developmental Psychology, Personality Psychology, Social Psychology, Educational Psychology, Diagnosis and Therapy of Students with Learning Disabilities
Research areas:
1. Processing birth memories at an early age (kindergarten) 2. Diagnostics and therapy of them emotional, behavioral and social issues originating from intrauterin twin loss 3. Action mechanisms of socio-emotional pedagogical therapy (and the possibilities of extending the method) 4. The characteristics of young lung-transplanted patients’ coping strategies
Membership in Research Groups and Projects
Prenatal experience-processing during childhood – project, constitutive member
Educational Functions, Curriculum Development and Other Teaching-Related Activities
Period
Function or Activity
2004-2007
Eotvos Lorand Science University, Faculty of Pedagogy and Psychology, Pedagogy-psychology teacher’s training course - leader
1998-2007
Hungarian University of Fine Arts, Visual tests – test register
6. Gőbel Orsolya (2009):Varázsjátékok I. Mozgás a képzelet szárnyán. L’Harmattan kiadó, Budapest. (3. javított, átdolgozott kiadás, 84 oldal)
7. Gőbel Orsolya (2010):Varázsjátékok II. A fantázia tengerén. L’Harmattan kiadó, Budapest. (3. bővített, átdolgozott kiadás, 80oldal)
8. Gőbel Orsolya (2012): Varázsjátékok VI. Tanulni, örülni, szeretni. Stresszcsökkentő, önértéknövelő, tanulást és integrációt elősegítő fantáziajátékok iskolások számára. Harmattan Kiadó. 120 oldal
9. Gőbel Orsolya (2012): „Csupa szépeket tudok varázsolni…” A Szocioemoionális Pedagógiai Terápia elméleti háttere és módszertana. L’Harmattan kiadó, Budapest; 200 oldal
Chapters in Books
1. Gőbel Orsolya: Segítségnyújtás az óvodában a pszichológus szemszögéből. In:(Horányi Györgyné, Ormai Vera szerk.): Nevelési Tanácsadó Műhely, (Budapest): Fővárosi Pedagógiai Intézet,1991. 24-30.
2. Gőbel O., Bienerth A., Lőrincz E.(1992): Új, segítő hálózat kialakulóban: óvodapszichológu-sok Csepelen. In: Módszertani Gyűjtemények, Egészségnevelés-mentálhigiéné, Budapest. Gőbel Orsolya (2006): A szocioemocionális pedagógiai terápia elmélete és gyakorlata. In: M.Tamás Márta (szerk).: Integráció és inklúzió. Fejlesztő módszerek a közoktatásban. Trefort Kiadó, Budapest, 152-167.
3. Gőbel Orsolya (2007) Ki varázsolja el a virágokat? Szocioemocionális pedagógiai terápia. In: Csendes K. (szerk.): Kisgyermekek, nagy problémák. Raabe Kiadó, Budapest. Kiegészítő kötet, 2007 október, (18/A), 1- 35.
4. Gőbel Orsolya (2010) Az anamnesztikus adatok életre keltése. A születésélmények meghatározó szerepe a beszédfejlődésben. In: A pedagógus elhivatottsága a változó közoktatásban. XV. Logopédiai és Pedagógiai napokon elhangzott előadások. "Fogjuk a kezed" Egyesület Sopron. 39-46.
5. Gőbel Orsolya (2011)A sémák szorításából a mandalák világa felé. Raabe Kiadó, Budapest; 2011 májusi kötet
6. Gőbel Orsolya (2013): Hogyan formáljuk a magatartás-zavaros gyerekek attitűdjét? A szocioemocionális pedagógiai terápiáról (SZPT). Raabe Kiadó, Budapest
7. Gőbel Orsolya (2016): Gyermeki tudás az isteni világról az intuitív-projektív hit szakaszában. In: Sepsi E.,Lovász I.,Kiss G., Faludy J. (szerk.): Vallás és művészet. Harmattan Kiadó, Budapest.13-30.
8. Gőbel Orsolya (2019): A prenatális és perinatális emlékek megjelenése, a korai sérülések, traumák feldolgozási lehetőségei óvodáskorban In: Varga, Katalin; Andrek, Andrea; Molnár, Judit Eszter (szerk.) A szülés és születés minősége a perinatális tudományok megközelítésében Budapest, Magyarország : Medicina Könyvkiadó, 527 p.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
1. Gőbel Orsolya: "Várjatok engem is!" A fogadás és elengedés fontossága az óvodában. Fejlesztő Pedagógia, 1992; (3-4):74-75.
2. Gőbel Orsolya: "Sikítok, ha azt mondják: Kedves Anyuka!" A megszólítás fontossága. Fejlesztő Pedagógia, 1993; (3): 30.
3. Gőbel Orsolya: A csoportszoba és a gyermekek. Fejlesztő Pedagógia szakfolyóirat, 2011, 22.évf. 4. szám; 53-55.
4. Gőbel Orsolya: A sajátos nevelési helyzetet teremtő Varázsjátékok. Fejlesztő Pedagóga szakfolyóirat, 2011, 22. évf. 5-6. szám; 25-30.
Conference Proceedings (Printed and Electronic)
1. Gőbel Orsolya: Magyar Pszichológiai Társaság XVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. 2006. május 25-27, Budapest, Absztrakt – kötet 445p., p.374-375
2. Gőbel Orsolya: A lélekben megteremtett tér; a Szocioemocionális Pedagógiai Terápia a gyakorlatban. Hatékony tudomány – pedagógiai kultúra – sikeres iskola. VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. 2008. november 13-15. Absztrakt kötet: 347.p., p.108
3. Gőbel Orsolya: Élettörténet átírás - a Szocioemocionális pedagógiai terápia (SZPT) folyamatában, óvodás korban. Magyar Pszichológiai Társaság XVIII. Országos Tudományos Nagygyűlése. 2008. május 22-24, Nyíregyháza. Absztrakt – kötet 340p.; p.65-66.
4. Mayer József, Achs Károly, Csillag Ferenc, Gőbel Orsolya, Rucska Andrea, Simon Márta: Agresszió és nevelés. „Az oktatás közügy”. VII. Nevelésügyi Kongresszus. Budapest, 2008.augusztus 25-28. Absztrakt kötet: 197p; p.185.
5. Gőbel Orsolya: A lélekformálódás művészi útjai „Áramlásban”. II. Művészetterápiás Konferencia, Budapest, 2009.április 24/25 Absztrakt kötet:
6. Gőbel Orsolya: Az elvesztett ikertestvér jelenléte. Versenyképesség: versengés és összefogás a pszichoterápiák és tanácsadások világában. A Pszichoterápia folyóirat ötödik, jubileumi konferenciája. 2009. május 8-9. A Pszichoterápia szakfolyóirat különszáma. Mentalport Pszichoanalitikus Oktató, Tanácsadó és Pszichoterápiás Kft. Absztrakt kötet: 60p.; p.36-37.
7. Gőbel Orsolya: A magzati sérülések feldolgozása gyermekkorban. Magyar Hipnózisegyesület XXI. Találkozója, „Transzgenerációs hatások és megjelenésük a hipnoterápiában”. Dobogókő, 2010. május 7-9. Absztrakt kötet: 24p. ; p.10.
8. Gőbel Orsolya: A lélek méregtelenítse szimbólumokkal. „Áramlásban”. III. Művészetterápiás Konferencia, Budapest; 2010.november 5-7. Absztrakt kötet 40p.; p.18-19.
9. Andrek Andrea, Gőbel Orsolya, Molnár Judit Eszter, Orosz Katalin: Születés, mint tapasztalat? (műhely) A perinatális pszichológia tudományos eredményei es a pszichoterápiás tapasztalatok. Moderátor: Császár Ajna. III. Országos Gyermekpszichoterápiás konferencia. „Együtt és külön”; 2010. november 19-20. Absztrakt kötet 31p; p.21.
10. Gőbel Orsolya: Intrauterin ikervesztés az autisztikus tünetek hátterében. A Magyar Pszichológiai Társaság XX. Jubileumi Nagygyűlése, 2011. Május 25-27. Budapest. Absztrakt kötet: p.145 (246pp)
Egyéb, tudományos ismeretterjesztő megjelent és internetes cikkek
1. Gőbel Orsolya: Tényleg nem érti? A szavak felelőssége. Figyelj Rám! Magyar Óvodapedagógiai Egyesület lapja, Csepel, 1993; 2 (1-2): 11-12.
2. Gőbel Orsolya: Még harcolnak. A nyílt vagy rejtett agresszió megjelenésének lehetséges okai az óvodai csoportban. Vigyázz rám! Magyar Óvodapedagógiai Egyesület szaklapja, 1993;2 (1-2):13
3. Gőbel Orsolya: Az érintés. Lurkóvilág. Óvodai Magazin, 2007;1(1) 6.
31. Gőbel Orsolya: Elveszve? Lurkóvilág. Óvodák és szülők magazinja
32. Osztályfőnökök Országos Egyesülete: http://www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=604
Gőbel Orsolya (2009): Elveszettek?
33. Gőbel, Orsolya: Érzékenyek, sérülékenyek, magányosak. Hogyan szeretnék, ha szeretnénk őket? („ÉN IS SEGÍTSÉGRE SZORULOK!” A magatartási zavarokkal küzdő gyermekek iránti kiemelt figyelem, hátrányaiknak csökkentése című konferencia DVD anyaga, 2017)