Cím: PhD Nem: nő Születési év: 1977. Születési hely: Zalaegerszeg Email-cím(ek): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Hivatali telefonszám:
Doktori tanulmányok Doktori (PhD) védés éve: 2009. Tudományág: neveléstudomány Disszertáció címe: Szocializáció a posztmodern társadalomban, és ennek hatása a fiatalok családképére Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
MA-tanulmányok MA-fokozat megszerzésének éve: 2000., 2001. Tudományág(ak): német nyelvtanár, pedagógia szakos középiskolai tanár Oklevelet kiállító intézmény: Eötvös Lóránd Tudományegyetem
Egyéb tanulmányok és képesítések
Intézmény
Képesítés
Év
Ruth-Cohn-Institute für TZI International
tréner
2007.
Károli Gáspár Református Egyetem, Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar, Pszichológiai Intézet
szupervizor
2011.
Munkatapasztalat Jelenlegi munkaadó: Károli Gáspár Református Egyetem Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Intézet: Tanárképző Központ Tanszék: Beosztás: egyetemi adjunktus
Korábbi munkaadó: Kempelen Farkas Gimnázium Beosztás: középiskolai tanár
Egyéb korábbi munkaadó: Pázmány Péter Katolikus Egyetem Beosztás: egyetemi tanársegéd
Kutatási és oktatási szakterületek
kooperatív tanulásszervezés
reflexió és önreflexió a pedagógusképzésben
pályaorientáció
a didaktika gyakorlati kérdései
Tudományos kutatócsoportban vagy projektben való részvétel
Oktatásszervezés, tudományszervezés
Időszak
Funkció vagy tevékenység
Nyelvtudás
Nyelv
Nyelvtudás szintje és fajtája
német
felsőfok (diploma)
angol
középfok (C típus)
olasz
társalgási szint
Díjak és kitüntetések
Díj vagy kitüntetés neve
Kiadó intézmény
Elnyerés éve
Tagság tudományos társaságokban
Szervezet neve
Betöltött funkció
Tanárképzők Szövetsége
tag
Vendégoktatás és kutatóutak külföldi intézményekben
Időszak
Intézmény
Tevékenység
2004. február-május
Universität Passau, Philosophische Fakultät, Lehrstuhl für Allgemeine Pädagogik
2017 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - A keresztény pedagógus fejlődésének segítői: pedagógiai reflexió, önreflexió és Isten jelenlétében való reflektálás
2016 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - Hogyan tanulhatnak még többet a pedagógusjelöltek a szakmai gyakorlatokból? Szakmai személyiségfejlesztés önreflektív csoportmunkával
2009 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - Mi rejlik a jövőképek mögött? Kvalitatív interjúkutatás gimnazisták körében
In: Szabolcs, Éva (szerk.) Ifjúkorok, gyermekvilágok I.
pp. 45 - 74.
Monográfiák
Szerkesztett kötetek, folyóiratok
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció. In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában. Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea (2020): A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Könyvfejezetek
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): A tanárrá válás folyamata, ráhangolódás az iskolai gyakorlatokra. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 9-21.o.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): Hallgatói beszámolók a gyakorlatokról. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 123-131.o.
Cikkek tudományos folyóiratokban
Lichtenberger Krisztina (2000): Die Begegnung mit einer Fremdsprache in den Grundschulen in Nordrhein–Westfalen. In: Deutschunterricht für Ungarn 2000/3–4. 67–74. o.
Krisztina Lichtenberger Majzikné - Andrea Fischer (2018): The Role of Feedback in Developing Reflective Competence In: Practice and Theory in Systems of Education (PTSE), Volume 12 Number 3. 2018. 121-129.p.
Konferenciaközlemények
M. Lichtenberger Krisztina (2005): „A család olyan mint…” – német és magyar fiatalok metaforái a családról. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, tematikus előadás
M. Lichtenberger Krisztina – Zöldyné Szita Erzsébet (2005): Témacentrikus Interakció (TCI) – alkalmazási lehetőségek az oktatásban. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, poszter
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2016): Minden gyermek érdeke, hogy lelkileg egészséges, motivált és személyiségében is megújulni képes pedagógusok neveljék. Mit tehet ezért a pedagógusképzés? Tani-tani Konferencia, előadás (2016. február 5.)
Fischer Andrea – Majzikné Lichtenberger Krisztina: The Role of Feedback in Developing Reflective Competence 9th International Conference for Theory and Practice in Education Budapest, 2017. november 26-27.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2019): Találkozás a szupervízióban – Roma gyerekekkel dolgozó pedagógusok támogatása Tiszavasváriban Tani-tani Konferencia, előadás 2019. február 1.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Heltai János (2019): Tanulásszervezés transzlingváló osztálytermekben XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, előadás 2019. április 15-16.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2019): A reflexiót segítő mentori kommunikáció XII. Tudatosság a kommunikációban -Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában Konferencia, előadás 2019. május 17-18.
Recenziók
Fordítások
Szépirodalmi alkotások
Film és multimédia
Diszkográfia
Konferenciaszervezés
Nyilvános megjelenések
Krisztina Majzikné Lichtenberger
Title: PhD Gender: female Year of Birth: 1977. Place of Birth (Country): Zalaegerszeg (Hungary) Email-address(es): Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Office Phone Number:
Doctoral Studies Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2009. Discipline: pedagogy Title of Thesis: Socialisation in the post-modern society, and its influence on family concept of young adults Issuing Institution: Eötvös Lóránd University
MA Studies Year of Obtaining the MA Degree: 2000, 2001. Discipline(s): teacher of German language, pedagogy Issuing Institution: Eötvös Lóránd University
Further Studies and Qualifications
Institution
Qualification
Year of Obtaining the Qualification
Ruth-Cohn-Institute für TZI International, Basel
trainer
2007.
Károli Gáspár University of the Reformed Church
supervisor
2011.
Employment Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary Faculty: Faculty of Humanities Institute: Teacher Training Center Department: Current Position(s): Senior lecturer
Previous Employer: Kempelen Farkas Gimnázium Previous Position Held: teacher
Other Previous Employers: Pázmány Péter Catholic University Other Previous Positions Held: Assistant lecturer
Areas of Research and Teaching
Cooperative classroom organization and management
Reflection and self-reflection in teacher education
Vocational guidance
Practical matters of didactics
Membership in Research Groups and Projects
Educational Functions, Curriculum Development and Other Teaching-Related Activities
Period
Function or Activity
Language Skills
Language
Level and Kind of Proficiency
German
C2
English
B2
Italian
A2
Honours, Distinctions, and Prizes
Name of Distinction
Issuing Institution
Year of Issuing
Membership in Academic Societies
Name of Organization
Function (if any)
Tanárképzők Szövetsége
tag
Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign Institutions
Period
Institution
Activities
02-05/2004
Universität Passau, Philosophische Fakultät, Lehrstuhl für Allgemeine Pädagogik
2017 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - A keresztény pedagógus fejlődésének segítői: pedagógiai reflexió, önreflexió és Isten jelenlétében való reflektálás
2016 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - Hogyan tanulhatnak még többet a pedagógusjelöltek a szakmai gyakorlatokból? Szakmai személyiségfejlesztés önreflektív csoportmunkával
2009 : Majzikné Lichtenberger Krisztina - Mi rejlik a jövőképek mögött? Kvalitatív interjúkutatás gimnazisták körében
In: Szabolcs, Éva (eds.) Ifjúkorok, gyermekvilágok I.
pp. 45 - 74.
Monographs
Edited Books and Journals
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2020): A reflexiót segítő mentori kommunikáció. In: H. Varga Gyula (szerk.) Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában. Hungarovox Kiadó, Budapest. pp. 263-275. ISBN 978-963-534-037-81
Majzikné Lichtenberger Krisztina, Fischer Andrea (2020): A mentorképzés megújítása: Az új képzés jó gyakorlatai a Károli Gáspár Református Egyetemen In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra. International Research Institute, Komarno. 2020. pp. 341-349. ISBN: 978-80-89691-65-4
Chapters in Books
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): A tanárrá válás folyamata, ráhangolódás az iskolai gyakorlatokra. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 9-21.o.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2015): Hallgatói beszámolók a gyakorlatokról. In:Dringó-Horváth Ida - Fischer Andrea (szerk.): Tanárjelölti kézikönyv. KRE BTK és Patrocinium Kiadó, Budapest. 123-131.o.
Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)
Lichtenberger Krisztina (2000): Die Begegnung mit einer Fremdsprache in den Grundschulen in Nordrhein–Westfalen. In: Deutschunterricht für Ungarn 2000/3–4. 67–74. o.
Krisztina Lichtenberger Majzikné - Andrea Fischer (2018): The Role of Feedback in Developing Reflective Competence In: Practice and Theory in Systems of Education (PTSE), Volume 12 Number 3. 2018. 121-129.p.
Conference Proceedings (Printed and Electronic)
M. Lichtenberger Krisztina (2005): „A család olyan mint…” – német és magyar fiatalok metaforái a családról. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, tematikus előadás
M. Lichtenberger Krisztina – Zöldyné Szita Erzsébet (2005): Témacentrikus Interakció (TCI) – alkalmazási lehetőségek az oktatásban. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, poszter
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2016): Minden gyermek érdeke, hogy lelkileg egészséges, motivált és személyiségében is megújulni képes pedagógusok neveljék. Mit tehet ezért a pedagógusképzés? Tani-tani Konferencia, előadás (2016. február 5.)
Fischer Andrea – Majzikné Lichtenberger Krisztina: The Role of Feedback in Developing Reflective Competence 9th International Conference for Theory and Practice in Education Budapest, 2017. november 26-27.
Majzikné Lichtenberger Krisztina (2019): Találkozás a szupervízióban – Roma gyerekekkel dolgozó pedagógusok támogatása Tiszavasváriban Tani-tani Konferencia, előadás 2019. február 1.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Heltai János (2019): Tanulásszervezés transzlingváló osztálytermekben XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszus, előadás 2019. április 15-16.
Majzikné Lichtenberger Krisztina – Fischer Andrea (2019): A reflexiót segítő mentori kommunikáció XII. Tudatosság a kommunikációban -Személyközi és médiakommunikációs tudatosság az iskolában Konferencia, előadás 2019. május 17-18.
Book Reviews
Translations
Creative Writing
Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)
Discography
Organisation of Conferences
Academic and public Appearances (Live and Electronic)