Psychologia Hungarica Caroliensis

TARTALOM



VARGHA ANDRÁS: Beköszöntő . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7

EREDETI KÖZLEMÉNYEK

JOHN BALÁZS, BAGDY GYÖRGY, GONDA XÉNIA, BENKŐ ANITA,

MOLNÁR ESZTER, LAZÁRY JUDIT, SURÁNYI ZSUZSANNA: Klaszteralapú Big Five-személyiségprototípusok kapcsolata patológiás mutatókkal . . . . .10

NESZMÉLYI BENCE, ALBU MÓNIKA, TAKÁCS MÁRIA, TERRAY-HORVÁTH ATTILA, SZAKÁCS ZOLTÁN : Végrehajtó funkciók és személyiségjellemzők az alvási apnoéban szenvedő személyek esetében .. . . 30

PERGER MÓNIKA: Családban és gyermekotthonban nevelkedő általános iskolás tanulók összehasonlító vizsgálata a kinetikus iskolarajz módszerével . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

SÁGI ZSUZSANNA, VASS ZOLTÁN, HÁMORI ESZTER, DJUROSKA KRISZTINA: Hátrányos helyzetű térségben nevelkedett gyermekek madárfészek rajztesztjeinek elemzése . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84


RÖVID KÖZLEMÉNYEK

REINHARDT MELINDA: Miben segít a rendszerszemléletű konfigurációelemzés az alkotások pszichológiai elemzése során? – A hétlépéses képelemzési módszer (Seven-Step Configuration Analysis, SSCA) rövid bemutatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108

IDEGEN NYELVŰ KÖZLEMÉNYEK

HAROLD D. DELANEY, WILLIAM R. MILLER: Spiritual disciplines, spiritual community, and spiritual growth in a sample of U.S. college students . 116

MÓDSZERTANI MŰHELY

TAKÁCS SZABOLCS: Többdimenziós skálázás . . . . . . . . . . . . 140

RECENZIÓK ÉS INTERJÚK

TORMA BOGLÁRKA
Martin Payne: Couple Counseling: A Practical Guide (Recenzió) . . 152

EGYÉB KÖZLEMÉNYEK

MÁRKUS ATTILA: Beszámoló a Klinikai Pszichológia Alapítvány 2012. évi közhasznú tevékenységéről . . . . . . . . . . . . . . . . . 158