Beiratkozás és bejelentkezési eljárás
A hallgatói jogviszony a fogadalomtétellel és a beiratkozással jön létre. A hallgatói jogviszony fennállása alatt újabb beiratkozásra nincs szükség. A beiratkozás személyesen történhet, indokolt esetben (pl. betegség) hivatalos meghatalmazás útján a meghatalmazott is megteheti úgy, hogy magával hozza a beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat. Az önköltséges képzésben részt vevő hallgatókkal beiratkozásuk alkalmával a Hallgatói követelményrendszer Tanulmányi és Vizsgaszabályzat függelékében
szereplő minta szerint szerződést köt, mely tartalmazza az első tanévben fizetendő önköltséget, díjakat, térítéseket, a fizetési kötelezettség feltételeit. Az önköltséges hallgatók csak az önköltség befizetését követően iratkozhatnak be.
A hallgatói jogviszony létrejöttét követően minden képzési időszak (őszi és tavaszi szemeszter) megkezdése előtt a hallgatónak regisztrálnia kell magát (bejelentkezés). A hallgatónak be kell jelentenie, ha az adott képzési időszakban hallgatói jogviszonyát szünetelteti. A regisztrációval (bejelentkezés) egyidejűleg a hallgató köteles ellenőrizni adatait, a változásokat bejelenteni. A hallgató tanulmányát csak úgy folytathatja, ha nincs tartozása a NEPTUN Tanulmányi és nyilvántartó rendszerben!
A beiratkozás, illetve a tanulmányok folytatására vonatkozó bejelentkezés egyaránt a NEPTUN-ban elektronikusan kitöltött, majd kinyomtatás után aláírással hitelesített beiratkozási, illetve bejelentő lap Tanulmányi Osztályon történő leadásával történik.
A hallgató jogait és kötelezettségeit a nemzeti felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény (Nftv.), valamint a végrehajtási rendeletek és az Egyetem szabályzatai határozzák meg.
A hallgató a hallgatói jogviszonyból eredő jogait a beiratkozás napjától gyakorolhatja.