A nemek közötti különbségeket szintén mindhárom skála esetén el kell végeznünk. Ezzel el is jutottunk a SYNTAX világának talán legnagyobb vívmányához. Ebben az esetben ugyanis egyáltalán nincsen szükségünk arra, hogy a teljes elemzési struktúrát újra végigcsináljuk – pusztán annyi a teendőnk, hogy az előző SYNTAX megfelelő részeiben a csoportosító változót kicseréljük a NEM változóra, és beillesszük a SYNTAX parancssorunk végére.
A nem változó elnevezése „nem”, és értékei ugyanúgy 1 és 2, mint az évfolyam esetén.
FÜGGŐ | SYNTAX 1 | SYNTAX 2 |
Az első pszichológiai változó | *** Első skála, évfolyamok
között ***
T-TEST GROUPS = evf(1 2) /MISSING = ANALYSIS /VARIABLES = Psy_1 /CRITERIA = CI(.95) . |
*** Első skála, nemek között
***
T-TEST GROUPS = nem(1 2) /MISSING = ANALYSIS /VARIABLES = Psy_1 /CRITERIA = CI(.95) |
A második pszichológiai változó | *** Második skála, évfolyamok között
- első skála biztonsági elemzése ***
NPAR TESTS /M-W= Psy_1 Psy_2 BY evf(1 2) /MISSING ANALYSIS. |
*** Második skála, nemek között -
első skála biztonsági elemzése ***
NPAR TESTS /M-W= Psy_1 Psy_2 BY nem(1 2) /MISSING ANALYSIS. |
A harmadik pszichológiai változó | *** Harmadik skála, évfolyamok között *** CROSSTABS /TABLES=evf BY Psy_3 /FORMAT= AVALUE TABLES /STATISTIC=CHISQ CC PHI /CELLS= COUNT /COUNT ROUND CELL . |
*** Harmadik skála, nemek között *** CROSSTABS /TABLES=nem BY Psy_3 /FORMAT= AVALUE TABLES /STATISTIC=CHISQ CC PHI /CELLS= COUNT /COUNT ROUND CELL . |
3. táblázat: SYNTAX másolás-beillesztés változatok, csoportosító változócsere estén
Azaz, a végső SYNTAX parancssor az alábbi lesz:
*** Első skála, nemek között ***
T-TEST
GROUPS = nem(1 2)
/MISSING = ANALYSIS
/VARIABLES = Psy_1
/CRITERIA = CI(.95) .
*** Második skála, nemek között - első skála biztonsági elemzése ***
NPAR TESTS
/M-W= Psy_1 Psy_2 BY nem(1 2)
/MISSING ANALYSIS.
*** Harmadik skála, nemek között ***
CROSSTABS
/TABLES=nem BY Psy_3
/FORMAT= AVALUE TABLES
/STATISTIC=CHISQ CC PHI
/CELLS= COUNT
/COUNT ROUND CELL .