A lakóhelyek közötti eltérések ismét az évfolyam és a nem közötti különbségekkel analóg eljárás – így ebben az esetben is elegendő csak cserélni.
Ráadásul a hipotéziseink között csak az szerepel, hogy a harmadik változó esetében találhatunk-e különbséget. Gyakran előfordul azonban, hogy menet közben változtatásokat hajtunk végre a hipotéziseinkben – így lesz ez most is. Amint láttuk, nem kerül érdemben túlságosan nagy munkába, hogy ha már a harmadik változót teszteljük, az első két változó esetében is megvizsgáljuk, vannak-e különbségek.
Cseréljük le tehát a megfelelő csoportosító változót a lakóhely / képzési hely változóra. A végső SYNTAX az alábbi lesz:
*** Első skála, lakóhelyek között ***
T-TEST
GROUPS = lhely(1 2)
/MISSING = ANALYSIS
/VARIABLES = Psy_1
/CRITERIA = CI(.95) .
*** Második skála, lakóhelyek között - első skála biztonsági elemzése ***
NPAR TESTS
/M-W= Psy_1 Psy_2 BY lhely(1 2)
/MISSING ANALYSIS.
*** Harmadik skála, lakóhelyek között ***
CROSSTABS
/TABLES=lhely BY Psy_3
/FORMAT= AVALUE TABLES
/STATISTIC=CHISQ CC PHI
/CELLS= COUNT
/COUNT ROUND CELL .
Miután most már harmadszor hajtjuk végre ugyanazt a cserét, érdemes egy észrevételt tennünk. Bár adhatta volna magát másként is, mégis: mind az évfolyam, mind a nem, mind pedig a lakóhely esetében a legegyszerűbb 1-es és 2-es kódot alkalmaztuk. Miután ezek nominális változók, tetszőleges értékeket adhattunk volna. Azonban most már látszik, hogy ha következetesen ragaszkodni tudunk a teljesen általánosnak nevezhető 1-2, vagy akár 0-1 kódokhoz, úgy a SYNTAX használata során csak a változók neveit kell cserélgetnünk – a mögöttük lévő kódokat nem, hiszen azok végig azonosak maradnak!