I |
H |
|
A faktorelemzés egyik speciális esete a főkomponens-elemzés. |
X |
|
A főkomponens-elemzés során sok változót szeretnénk kevés változó segítségével magyarázni. |
X |
|
A faktorelemzésben mindig VARIMAX rotálást kell végezni. |
X |
|
Minél magasabb a KMO-érték, annál kevésbé összefüggőek a változóink. |
X |
|
A Bartlett-teszt segítségével arról hozhatunk döntést, hogy a változó-szettünk mennyire hasonlít egy teljesen független változó-szetthez. |
X |
|
A végső kommunalitások táblázatában a jó modellek esetében általában 0,25-nél nagyobb értékeket szokás elvárni. |
X |
|
A harmadik faktor a teljes variancia 70,222%-át magyarázza. |
X |
|
Rotálás segítségével növelhető a teljes magyarázott variancia-arány. |
X |
|
A diákok és a tanárok morálja egyértelműen a második faktorhoz tartozik. |
X |
|
A fenti modell főkomponens-elemzéssel készült. |
X |
|
A fenti eljárásban VARIMAX rotációt alkalmaztunk. |
X |
|
A diákok és a tanárok viselkedése egy faktoron helyezkedik el. |
X |
|
Rotáció után az első faktor által magyarázott variancia-arány 32,729%. |
X |
|
A KMO-érték 0,6 felett már elfogadható, így e modellünk átmegy ezen a szűrőn. |
X |
|
A tanárok morálja a 0,249-es kommunalitás alapján kihagyható lenne a modellből, így újabb futtatással kéne újabb faktorstruktúrát feltárni. |
X |
Hamis válaszok magyarázata
1. A faktorelemzésben mindig VARIMAX rotálást kell végezni. |
2. Minél magasabb a KMO-érték, annál kevésbé összefüggőek a változóink. |
3. A harmadik faktor a teljes variancia 70,222%-át magyarázza. |
4. Rotálás segítségével növelhető a teljes magyarázott variancia-arány. |
5. A diákok és a tanárok morálja egyértelműen a második faktorhoz tartozik. |
6. A fenti modell főkomponens-elemzéssel készült. |